Nabíjecí stanice řady DSF
Základní koncept
Koncept dobíjecích stanic pro použití na dobíjení u firemních flotil je velmi podobný veřejné dobíjecí stanici. Stanice je stejně konstrukčně řešena, ale reflektuje specifické požadavky na firemních parkovištích. Základním rozdílem je možnost ovládání více podřízených stanic (slave) ze stanice nadřízené (master). Tím se centralizuje logika, sběr d
dat a v neposlední řadě i cena celého systému. Nadřízená stanice může ovládat až 24 podřízených stanic.
Řízení dobíjení
Nejjednodušší řízení dobíjení je na základě prostého zapnutí a vypnutí zásuvky bez komunikace s elektromobilem. Tento typ ovládání zásuvky může být vybaven pomocným proudovým relé PR01, které odepne zásuvku při vytržení nebo porušení kabelu. Sofistikovanější formou řízení je plná implementace komunikace mezi stojanem a elektromobilem dle standardu IEC 61851. Elektromobil musí být pro toto řízení vybaven interní řídící jednotkou, stojan je v tomto případě osazen řídící jednotkou PortGuard63, která zajišťuje komunikaci mezi elektromobilem a nabíjecí stanicí. Osazení zásuvky dle IEC 62196 (Mennekes) s control pilem a proximity pilotem je nutností.
Registrace klienta
Vlastní dobíjení probíhá po registraci jedinečnou RFID kartou. Správu kartek zajišťuje provozovatel flotily, systém registrace a distribuce karet může být dodáván s dodávkou stojanů. Veškeré ovládání je velmi intuitivní a jednoduché a probíhá zejména na nadřízeném stojanu. Nadřízený stojan uvolní dobíjení na zvolené jednotce. Uvolnění dobíjení potvrdí klient na podřízené jednotce po připojení vozidla. Na podřízených stanicích není grafické rozhraní.
Konstrukce
Konstrukce je postavena na robustním odlitku, který je velmi odolný vůči vlivům prostředí a zároveň umožňuje autorizovanému technikovi nastavení, vyčtení dat případně údržbu a správu stanice. Celý blok je z hliníkového odlitku, které je sám o sobě zajímavou designovou hmotou. Tento blok lze nechat v surovém technicistním provedení nebo ho dále upravovat např. nástřikem či polepem loga a symbolů poskytovatele. Základní verze dobíjecí stanice je osazena třífázovou zásuvkou s rozsahem až do 64A, typicky 32A. Je možné osadit jak standardní zásuvku CEE7 nebo moderní zásuvku pro e-mobilitu dle IEC 62196-2. Každý podřízený stojan je osazen pouze jednou zásuvkou.
Komunikace
Základním komunikačním rozhraním u veřejných stanic je vysokorychlostní LAN rozhraní založené na síti Ethernet. Tak je umožněno on-line ukládání dat na server. Komunikace mezi nadřízenou a podřízenými stanicemi probíhá po průmyslovém rozhraní RS485. Místo metalického Ethernet rozhraní je možné každou nadřízenou stanici vybavit GSM/GPRS rozhraním a zajistit tak dálkový přístup a vyčtení dat. Při GPRS komunikaci se předpokládá, že provozovatel má vlastní APN pro připojení stanic.
Detailní technický list k produktu si můžete stahnout zde: Nabíjecí stanice řady DSF